torsdag 29. mars 2012

färgblind

det första man blir blind på är ögonen, säger de ju... Jag har faktiskt inte reflekterat över det tidigare, men den gröna färgen på P.F.s Lp "Manipulerade Mongon", är ju precis så illgrön som den färg man ofta förnippar med min favoritdryck Absinthe. Dvs här slår man två flugor i en smäll, i alla fall om man har ett huvud som fungerar som mitt, som älskar analogier och oväntade sammanträffanden i verkligheten och i konsten... Kanske en vägg eller två i galleriet kan få denna magiska färg... (får se vad galleristerna säger ;-)

;-)

p.s.1 Just nu, när jag skriver det här, kommer jag på att jag, någonstans i gömmorna, har en kostym i samma galet gröna färg! Den sydde jag till en färgkodad fest en gång för länge, länge sedan (ja, jag sydde den faktiskt själv, jag var en racer på Husquarna på den tiden). Måste se om jag kan leta fram den, den skulle naturligtvis vara det perfekta vernissageplagget, men risken är väl att pondusen (läs gubbmagen) växt så pass att den inte passar längre... Måste kollas i alla fall, kanske man kunde köra P.F. loggan på ryggen också...


p.s.2 Och Malört (Artemisia Absinthium) är naturligtvis huvudingrediensen i både Absinthe och Bäsk!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar